lunes, 1 de junio de 2020

6º EP SOCIAL SCIENCES 01-06-20

GOOD MORNING GUYS!


Penúltima semana de trabajo de "social sciences"... ¿y por qué solo nombro esta asignatura? Porque ya no va a haber mas tarea de inglés, así que eso significa que mañana ni el jueves habrá publicación... ¡pero recordad, sí el miércoles!


LET'S START OUR CLASS!


Os dejo primero con las soluciones de los ejercicios finales de la unidad, tal y como os puse en un comentario cuando terminé de corregirlos en la tarea que habilité para subir los mismos, ya que me era más fácil que vosotros comparáis las respuestas.

nº1
a) there are different languages, cultures and beliefs.
b)  Spanish, coofficial languages such as Catalan and Basque.
c) Madrid, on the coast.
d) working or looking for a job
e) low



nº2
1.  The population is really young and the birth rate is high: there are more children than older people and adults. 
2.  The biggest age group is adults, so the birth rate is lower than in the past. This is an ageing population as there are more adults than children.



nº3
a) Pyramid 1
b)  It’s not likely because in the EU birth rates and fertility rates are low and life expectancy is high.



nº4
Country of origin: war, economic problems, a natural disaster, overpopulation 
New country: a strong economy, high employment rates, higher wages, religious tolerance



nº5
a)  Gender because it’s not a factor that affects if population increases or decreases.
b)  Population pyramid because it’s not related to different areas of a country.
c)  Census because it’s not a form of representing population.
d)  Esta dije que no había que hacerla porque estaba relacionada con las páginas del libro que nos saltamos.


¿QUÉ VAMOS A HACER HOY?
Seguimos con nuestro repaso... Os dejo los siguientes tres ejercicios a modo de ficha, está adjuntada en la tarea en formato WORD y PDF para que quien quiera se la descargue. Tenéis de plazo hasta el miércoles para entregarla.


1. Complete the cause and effect diagrams.


2. Match the terms to the definitions.


3. Match to make sentences.



Y esto sería todo por hoy... remember... see you on WEDNESDAY!

No hay comentarios:

Publicar un comentario